אם מסתכלים סביב ניתן לראות מכשולים ומחסומים המונעים מאנשים עם מוגבלות להשתתף בפעילויות מסוימות. נגישות נכים בישראל נועדה לסייע להם להיכנס, לנוע ולהשתתף בפעילויות ובמתקנים באופן שוויוני.

אם מדרגה יכולה להוות אתגר ליושב בכסא גלגלים, רמפה תסייע לו לגבור עליו בקלות. ישנן דרכים שונות להנגיש עבור כל אתגר, אך המשותף לשלל השיטות הוא הסדרי הנגשה שונים המחזקים את ידם של האנשים לנוע ולהשתתף במתקנים.

על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הנגשה היא בעצם האפשרות להגיע למקום, לנוע ולהתמצא בו, להשתמש וליהנות משירות, לקבל מידע, להשתמש במתקנים, בתכניות ובפעילויות – באופן שוויוני.

קהל היעד – אנשים עם מוגבלות

כתבות על בעיית נגישות לנכים ציינו כי לפי נתוני הלמ"ס, בישראל קיימים מעל למיליון אנשים עם מוגבלות.

על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ״ח 1998 אדם עם מוגבלות הוא זה שיש לו לקות פיזית, נפשית או שכלית, אשר לאורה תפקודו מוגבל בתחום מהותי מסוים.

יש לציין כי נגישות משמעותית גם לאנשים שאין להם מוגבלות כלשהי, אלא ישמחו לקבל סיוע נוסף כמו אימהות עם עגלות ילדים, אנשים כבדי משקל, אנשים גבוהי/נמוכי קומה, אנשים עם מוגבלות זמנית וכן הלאה.

עקרונות להסדרי הנגשה

ישנם שני עקרונות: "עקרון ההכלה" ו"עקרון הרצף".

עקרון ההכלה:

על פי עיקרון זה, אנשים עם מוגבלות מוכרים כחלק בלתי נפרד מהחברה וכבעלי זכות לחיות, זכות להשתלב ולהתנהל ביחד עם כולם, ללא הפרדה.

עקרון הרצף:

על פי עקרון זה, לאדם עם מוגבלות זכות ואפשרות להגיע לכל מקום ולקבל את אותו שרות כמו כל אדם אחר.

מדובר על היכולת לעבור בחניית נכים, מסדרונות נגישים, עלייה למדרכה, מעלית נגישה, שרותי נכים נגישים, דלת כניסה נגישה, דלפקי מודיעין.

במילים אחרות, אם אין הסדר נגישות שיעזור לו לעבור בשלל מרחבים, כמו אנשים אחרים, אזי שעיקרון רצף הנגישות לא מתקיים. משמע, המקום, או השירות איננו נגיש.

מצב הנגישות בישראל: למה להנגיש מקומות ושירותים?

נגישות לנכים בישראל

ישנן סיבות טובות ורבות להנגשת מקומות ושירותים, וביניהן:

  1. הגדלת מספר האנשים שיכולים להגיע ולהנות ממוצרי ושרותי בית העסק.
  2. שיפור שביעות הרצון של שלל הלקוחות מההנגשה שנעשתה עבורם והנוחות המשופרת.
  3. אפשרות לעשות מעשה לבבי ותומך כלפי אנשים אחרים.
  4. לפעול על פי הנחיות החוק בנושא הסדרי הנגשה.
  5. לשפר תדמית ציבורית בתחום ההנגשה.

האם החוק מורה על הנגשת מקומות ושירותים?

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ״ח 1998, הוסיף פרק נגישות בשנת 2005, אשר חייב הנגשה של שלל מגזרים (ממשלתי, מוניציפאלי, מלכ"רי ופרטי).

החוק מפרט את חובת ההנגשה עבור תשתיות, טלפוניה, מבנים, טכנולוגיה, תחבורה, בריאות, סביבה ופארקים, ועוד. החוק מגדיר למי יש פטור, למי לא וכמה זמן יש לעשות משהו בנוגע לזה, ושלל ענייני אכיפה נוספים.

למעשה, החוק המרכזי בנושא הנגישות הוא חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח – 1988. בין היתר, הוא עוסק בנגישות, מגדיר מהי נגישות, מסביר אילו מקומות ציבוריים מתבקש להנגיש, ושלל נושאים אחרים.

היכן למצוא פתרונות נגישות בהתאמה מלאה?

אם חשובה לכם עמידה בכל התקנים הנדרשים, איכות גבוהה וגם שירות מקצועי ללא פשרות, נעים להכיר: בטיחותי, חברה מובילה ליצירת סביבה בטוחה.

בטיחותי, שנוסדה בשנת 2005, מתמחה ביבוא, שיווק, מכירה וגם התקנה של מוצרי הנגשה ובטיחות למוסדות מסוגים שונים.

בטיחותי – מובילים לסביבה בטוחה,  הוקמה בשנת 2005 במטרה לתרום לצמצום מספר הילדים הנפגעים בגני הילדים ובבתי הספר.

במהלך השנים ביססה את מעמדה כמובילת שוק בתחומים בהם היא עוסקת, צברה ניסיון בפיתוח, ייצור, יבוא, שיווק, מכירה והתקנה של מוצרי בטיחות במוסדות חינוך, מוצרי הנגשה ומוצרים למניעת החלקה לשוק המוסדי.

בטיחותי עובדת עם קבלנים, אדריכלים, עיריות ומועצות, גנים, בתי ספר ומוסדות חינוך שונים, קיבוצים, מוזיאונים, היכלי תרבות, חברות בניה ואחזקה, בתי מלון ועוד רבים ואחרים.

לבטיחותי צוות אמין, מיומן, מקצועי ובעל ידע וניסיון רב, הנותן שרות ואחריות מא' ועד ת'. צוות המתקינים מכיר את התקנים בכל הקשור לבטיחות מוסדות חינוך, הנגשה ומניעת החלקה.

סל רחב של מוצרים הזמינים במלאי ומערך משלוחים המכסה את כל אזורי הארץ. בטיחותי משתדלת להעניק ללקוחות החברה את השירות המהיר, היעיל והאיכותי ביותר.

סל המוצרים של חברת 'בטיחותי – מובילים לסביבה בטוחה' כולל מוצרי בטיחות למוסדות חינוך, מוצרי הנגשה, כפתורי נירוסטה ,פסים מובילים, משטחי אזהרה, אביזרים לשירותי נכים ועוד.

החברה מתחייבת להעניק לכם את השירות והמוצרים הטובים ביותר. בטיחותי מעניקה ייעוץ והדרכה טלפונית מתוך שאיפה לזמינות, דיוק, יעילות, שקיפות ואמינות. אם צוות העובדים פספס שיחה מכם, ייעשה הכל על מנת לחזור אליכם במהירות רבה, כדי שתוכלו לסיים במהירות ובהצלחה את הנדרש מכם.

ביקור של נציג המכירות אצלכם

במידת הצורך נציג החברה יגיעו אליכם ללא עלות. נציגי החברה מקצועיים מאוד, מכירים את התקנים הרלוונטיים, וזמינים עבורכם לכל שאלה ובקשה. הקו המנחה הוא להתאים לכם את הפתרון הנכון שמתאים לכם.

משלוחים בכל רחבי הארץ

בטיחותי שולחת את מוצריה עם חברת שליחויות בכל רחבי הארץ באחריות מלאה ובמהירות האפשרית.

התקנה איכותית ובלתי מתפשרת ברמת גימור גבוהה

הנחיות החברה עבור  לצוותי ההתקנות מחמירות ביותר. הן ברמת הנראות והגימור של העבודה, הן ברמת העמידה בתקנים הנדרשים, וכלה בניקיון שמשאיר הצוות לאחר ביצוע העבודה.

החברה מתחייבת ושואפת לבצע התקנה ברמת גימור גבוהה ביותר, נקייה ועל פי התקנים הנדרשים.

שירות לקוחות מקצועי להבטחת שביעות הרצון שלכם

לחברת בטיחותי יש מוצרים מצוינים, מערך מקצועי ונהלים, המבטיחים לכם שקט אמיתי לאחר הרכישה/התקנה. החברה שואפת להעניק לשירות ואחריות מהימנים, מהירים ויעילים גם תקופה ארוכה לאחר הרכישה.

אחריות בטיחותי

אחריות חברת בטיחותי על המוצרים תהיה תקפה לתקופה של 12 חודשים מיום הרכישה/התקנה.

להתייעצות מקצועית, שיח על בעיית הנכים בישראל והפנייה אל נגישות לנכים כתבות, ניתן ליצור קשר במספר הטלפון: 03-7749951.

צור קשר