האם צריך לתחזק אמצעי בטיחות בגנים

אחת הבחירות הקשות שאנו עושים כהורים הוא לבחור גן עבור ילדינו. מדובר בתהליך. הבעיה היא שהורים רבים נוטים להתרשם יתר על המידה משיטות שיווקיות כאלה ואחרות, גימיקים מכירתיים ומפספסים נושא חשוב ועיקרי – רמת הבטיחות בגן עצמו.

בנוסף לעובדה שעלינו להתרשם מהצוות החינוכילוודא שהוא אכן מקצועיעבר הכשרהמוסמך לטפל בילדים ואכן מספיק מבחינה כמותית ולבחון את התכנית החינוכית שמועברת על בסיס יומי בגןעלינו גם לבחון את המבנה ואמצעי הבטיחות שבורמת הבטיחות בגן מושפעת מקשת רחבה של אישורים פורמוליים הניתנים על ידי בעלי מקצוע מוסמכים ולא פחות חשוב על ידי בחירת הרהיטים והמוצרים השונים אליהם הילדים נחשפים ביומיום.

מה זה כולל?

חובתנו כהורים הינה לוודא שאכן לגן בו אנו מעוניינים לשלב את ילדנו יש אישור תקף שעבר מבדק בטיחות בגן ילדים הניתן על ידי קצין בטיחות למוסדות חינוךבנוסף אישורים כמו חשמלאי בודק מוסמךאישור כיבוי אשאישור של טכנאי גז ואישור של מכון  התקנים המוכיח כי כל מתקני המשחקים שהותקנו בחצר אכן בטיחותיים לשימוש חייבים להיבדק גם הם.

יחד עם זאתמה שמגדיל את רמת הבטיחות בגן היא אמצעי בטיחות דוגמת מגני אצבעות המותקנים על החלונותמאטי דלתותמונעי החלקה אלו ועוד למעשה שומרים על בטיחותם של הילדים ומונעים תאונות כאלה ואחרות שלרוב קורות כתוצאה מחוסר תשומת לב של שבריר השנייהבנוסף ממש כמו שאנו דואגים לתחזק בביתנו את מכשירי החשמל השונים כמו מכונת הכביסה והמזגןדואגים לבצע איטום בגג אחת לכמה שניםהתשובה לשאלה האם צריך לתחזק אמצעי בטיחות בגן ילדים היא כן.

אחת לכמה חודשים כדאי לעבור מבדק בטיחות בגן ילדים, יש לוודא כי כל הברגים מחוזקים במקומותכי הכיסאות והשולחנות יציביםכי מגני האצבעות אכן מותקנים במקומיםכי הסולם בחצר יציב וכי ארגז החול נקי ומצוחצחתפקידנו כהורים הוא לפתוח עינייםלהעיר את תשומת ליבה של הגננת במידת הצורך שוב ושובלבדוק שאכן הגן היה ונשאר מקום בטיחותי עבור ילדנו ועבור הילדים האחרים לא רק בחודשיים הראשוניםאלא לאורך כל שנת הלימודים

צור קשר