תחום הנגשת בתי הספר לילדים בעלי מוגבלות עבר שינויים משמעותיים. כחלק מתהליך ההנגשה, ישנם חוקים המסדירים הנגשת תאי השירותים, גישה למעליות, כמו גם מרחקים ומפלסים שונים במבנה. כיום ידוע כי מדובר בתחום משמעותי במערכת החינוך, ועל כן חשוב להכיר את מגוון המוצרים שראוי וצריך לשלב בכל מוסד חינוכי.

לצפיה במוצרים לחצו כאן

קצת על החקיקה המעורבת

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות נחקק ב-1998, מסדיר את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות מתוקף הזכות היסודית לשוויון.

בשנת 2005 נוספו תקנות חדשות לחוק זה, אשר מפרטות את ההנחיות להנגשת מבנים ומוסדות ציבוריים. במסגרת החוק נקבע כי מעבר להנגשת מוסדות ציבוריים כלליים, כמו גם תחבורה ציבורית, כעת ישנה חובה גם ליישם נגישות במוסדות חינוך ובבתי ספר.

במסגרת כך יש לפעול עבור הנגשת מוסדות חינוך עבור עיוורים ולקויי ראייה, חירשים וכבדי שמיעה, כמו גם נכים ובעלי מוגבלויות פיזיות שונות.

נגישות בבתי ספר ללקויי ראייה

הנגשה לעיוורים וללקויי ראייה דורשת לשלב מגוון מוצרים שונים בבית הספר, אשר נועדו לספק הכוונה ולאפשר להם לצעוד בביטחון בין החללים השונים של המבנה.

בהתאם למטרה חשובה זו מתבקש לשלב סימני דרך על הרצפה, הן של חללי החוץ והן של חללי הפנים – פסים מובילים, מסמרות נגישות ומשטחי אזהרה העשויים מחומרים שונים, כגון בטון פולימרי או אלומיניום, אשר למעשה מתריעים בפני הצועד על מתווה הדרך ועל סיכונים אפשריים.

בנוסף יש להוסיף כפתורי אזהרה לעיוורים, הנגשה של כפתורי המעליות ומאחזי יד בגרמי המדרגות ובמעברים השונים.

נגישות נכים בבתי ספר

על מנת להנגיש מוסדות חינוך לנכים חשוב לשלב מגוון מוצרים שונים בבית הספר, אשר מיועדים לספק בטיחות עבור אנשים בעלי מוגבלויות ונכויות פיזיות – בעלי קושי בהליכה, אנשים המשתמשים במקלות הליכה ואנשים המתניידים באמצעות כסא גלגלים.

לצורך כך יש להיערך עם שלטי נגישות, על מנת לעזור בהכוונה של אנשים אלה בחלליו השונים של המבנה, ולסייע להם למצוא בקלות ובנוחות את תאי שירותי הנכים הקרובים ביותר או את המעלית.

כמו כן, כמובן כי יש לשלב רמפות בכניסה למבנה, כמו גם במעבר בין המפלסים השונים. בנוסף, יש לשלב ידיות אחיזה במדרגות, במעברים ובתאי השירותים המונגשים.

נגישות משרד החינוך: מחפשים מוצרי הנגשה לבעלי מוגבלויות בבית הספר שלכם?

חברת 'בטיחותי – מובילים לסביבה בטוחה', מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של מוצרי הנגשה לעיוורים, לנכים ולבעלי מוגבלויות. המוצרים מיועדים להנגשת מבנים חדשים וישנים, התאמת מוצרי נגישות לאחר ביצוע סקר נגישות והחלפת בלאי של מוצרי נגישות, תוך עמידה בכל תקני הנגישות המחמירים ביותר.

בטיחותי תשמח לסייע במציאת פתרונות המותאמים לתנאי המבנה באופן ייעודי ולפי צרכיו הייחודיים של המוסד.

נגישות משרד החינוך

היכן למצוא פתרונות נגישות בהתאמה מלאה?

אם חשובה לכם עמידה בכל התקנים הנדרשים, איכות גבוהה וגם שירות מקצועי ללא פשרות, נעים להכיר: בטיחותי, חברה מובילה ליצירת סביבה בטוחה, הכתובת הנכונה.

בטיחותי, שנוסדה בשנת 2005, מתמחה ביבוא, שיווק, מכירה וגם התקנה של מוצרי הנגשה ובטיחות למוסדות מסוגים שונים.

בטיחותי – מובילים לסביבה בטוחה,  הוקמה בשנת 2005 במטרה לתרום לצמצום מספר הילדים הנפגעים בגני הילדים ובבתי הספר.

במהלך השנים ביססה את מעמדה כמובילת שוק בתחומים בהם היא עוסקת, צברה ניסיון בפיתוח, ייצור, יבוא, שיווק, מכירה והתקנה של מוצרי בטיחות במוסדות חינוך, מוצרי הנגשה ומוצרים למניעת החלקה לשוק המוסדי.

בטיחותי עובדת עם קבלנים, אדריכלים, עיריות ומועצות, גנים, בתי ספר ומוסדות חינוך שונים, קיבוצים, מוזיאונים, היכלי תרבות, חברות בניה ואחזקה, בתי מלון ועוד רבים ואחרים.

לבטיחותי צוות אמין, מיומן, מקצועי ובעל ידע וניסיון רב, הנותן שרות ואחריות מא' ועד ת'. צוות המתקינים מכיר את התקנים בכל הקשור לבטיחות מוסדות חינוך, הנגשה ומניעת החלקה.

סל רחב של מוצרים הזמינים במלאי ומערך משלוחים המכסה את כל אזורי הארץ. בטיחותי משתדלת להעניק ללקוחות החברה את השירות המהיר, היעיל והאיכותי ביותר.

החברה מתחייבת להעניק לכם את השירות והמוצרים הטובים ביותר. בטיחותי מעניקה ייעוץ והדרכה טלפונית מתוך שאיפה לזמינות, דיוק, יעילות, שקיפות ואמינות. אם צוות העובדים פספס שיחה מכם, ייעשה הכל על מנת לחזור אליכם במהירות רבה, כדי שתוכלו לסיים במהירות ובהצלחה את הנדרש מכם.

התקנה איכותית ובלתי מתפשרת ברמת גימור גבוהה

הנחיות החברה עבור צוותי ההתקנות מחמירות ביותר. הן ברמת הנראות והגימור של העבודה, הן ברמת העמידה בתקנים הנדרשים, וכלה בניקיון שמשאיר הצוות לאחר ביצוע העבודה.

החברה מתחייבת ושואפת לבצע התקנה ברמת גימור גבוהה ביותר, נקייה ועל פי התקנים הנדרשים.

אחריות בטיחותי

אחריות חברת בטיחותי על המוצרים תהיה תקפה לתקופה של 12 חודשים מיום הרכישה/התקנה.

מוזמנים לפנות אלינו לקבלת פרטים נוספים על המוצרים ולמידע על פתרונות בטיחות נוספים – "בטיחותי" מובילה בשוק מוצרי הבטיחות ומוצרי ההנגשה למוסדות חינוך, ופועלת כבר למעלה מעשור לצמצום מספר הילדים הנפגעים בגני הילדים ובבתי הספר.

להתייעצות מקצועית ולשאלות בנושא מאמר בנושא נגישות לנכים בבתי ספר זה, ניתן ליצור קשר במספר הטלפון: 03-7749951.

צור קשר