החקיקה בישראל מפרטת באופן מדויק את סוגי המקומות בהם חובה לבצע הנגשה עבור נכים ובעלי מוגבלויות. כמו כן, קיים פירוט מדויק לגבי העמידה בהוראות אלו הלכה למעשה, באמצעות שורה של תקנות נגישות לנכים.

מוצרים העומדים בהוראות שירותי נכים תקן

כאמור, ישנם תקנים שונים המתייחסים לתקנות נגישות, כאשר המרכזי שבהם הוא תקן נגישות לנכים שמספרו 1918.

תקן זה מחולק לשישה חלקים עיקריים העוסקים בין היתר בחלק הפנימי של מבנים, בסביבה החיצונית שלהם, בהנגשת אמצעי תקשורת, בהנגשה של יחידות דיור ואחסון, וכן באמצעים המשמשים להכוונת ואזהרת עיוורים.

משטחי אזהרה

משטח אזהרה, המכונה לעיתים גם משטח התראה, הינו משטח מגומי משוחזר המיוצר בהתאם לתקן 1918.

מדובר במשטח באורך 100 ס"מ ורוחב 60 ס"מ.

ניתן להזמינו בצבעים ומידות שונות, ולהשתמש בו גם בתור שטיח גומי אחרי מדרגות.

מחקרים שנערכו בתחום הוכיחו כי זהו המשטח הבולט ביותר המאפשר לעיוורים למצוא את הגבול שבין מדרכה לכביש.

אלו הם אריחים בולטים המאפשרים לעיוור להרגיש היכן הוא ניצב, בין אם בעזרת המקל או הרגליים, ולדעת למשל אם הוא ניצב בסמוך למעבר חצייה או אם יש מכשולים קרובים בדרכו כדוגמת מדרגות.

את המשטחים ניתן להתקין על מגוון סוגי של משטחים בצורה קלה ונוחה, לרבות על גבי בטון.

מסמרות נגישות

מדובר בגבשושיות נירוסטה אותן מתקינים בהתאם לאזורים הדורשים תשומת לב מיוחדת.

ההתקנה מבוצעת לרוב באמצעות הדבקה או קדיחה, וזאת בשטחים בקוטר עשרים וחמישה מ"מ המשמשים בתור משטח אזהרה לצורך התראה מפני מכשול או החלקה, ועל מנת לסייע ללקויי ראייה.

פסי הנגשה לספי מדרגות

תפקידם של פסי הנגשה לספי מדרגות הוא להפוך אותן ליותר בטיחותיות, וזאת על ידי פס המסמן לעיוור היכן בדיוק נמצא קצה המדרגה ומונע החלקה. יש לציין כי ישנם דגמים ספציפיים ויוקרתיים ובעלי עמידות רבת שנים, העומדים בתקן נגישות 1918 ברוחב 3.2 ס"מ לפי הוראותיו.

מאחזי יד

ניתן למצוא קשת רחבה של מאחזי יד איכותיים, עמידים ויוקרתיים, המאפשרים בין היתר למלא הוראות תקן שירותי נכים (עבור שלל שירותים לנכים מידות).

כך לדוגמא, ניתן למצוא ידיות אחיזה נירוסטה למקלחות ושירותי נכים (גם כאן עבור שלל שירותי נכים מידות), מאחזי יד מפוארים מאלומיניום על עמודים, ידיות אחיזה בצורת L לשירותי נכים, ידיות אחיזה מתקפלות מנירוסטה לשירותים עם חיבור לרצפה, ידיות אחיזה מתקפלות מנירוסטה לשירותים לקירות בטון, ידיות אחיזה אלומיניום בציפוי פלסטי ABS בטיחותי, ועוד.

תקן נגישות שירותי נכים

היכן למצוא פתרונות נגישות בהתאמה מלאה?

אם חשובה לכם עמידה בכל התקנים הנדרשים, איכות גבוהה וגם שירות מקצועי ללא פשרות, נעים להכיר: בטיחותי, חברה מובילה ליצירת סביבה בטוחה, הכתובת הנכונה.

בטיחותי, שנוסדה בשנת 2005, מתמחה ביבוא, שיווק, מכירה וגם התקנה של מוצרי הנגשה ובטיחות למוסדות מסוגים שונים.

"בטיחותי – מובילים לסביבה בטוחה",  הוקמה בשנת 2005 במטרה לתרום לצמצום מספר הילדים הנפגעים בגני הילדים ובבתי הספר.

במהלך השנים ביססה את מעמדה כמובילת שוק בתחומים בהם היא עוסקת, צברה ניסיון בפיתוח, ייצור, יבוא, שיווק, מכירה והתקנה של מוצרי בטיחות במוסדות חינוך, מוצרי הנגשה ומוצרים למניעת החלקה לשוק המוסדי.

בטיחותי עובדת עם קבלנים, אדריכלים, עיריות ומועצות, גנים, בתי ספר ומוסדות חינוך שונים, קיבוצים, מוזיאונים, היכלי תרבות, חברות בניה ואחזקה, בתי מלון ועוד רבים ואחרים.

לבטיחותי צוות אמין, מיומן, מקצועי ובעל ידע וניסיון רב, הנותן שרות ואחריות מא' ועד ת'. צוות המתקינים מכיר את התקנים בכל הקשור לבטיחות מוסדות חינוך, הנגשה ומניעת החלקה.

סל רחב של מוצרים הזמינים במלאי ומערך משלוחים המכסה את כל אזורי הארץ. בטיחותי משתדלת להעניק ללקוחות החברה את השירות המהיר, היעיל והאיכותי ביותר.

סל המוצרים של חברת 'בטיחותי – מובילים לסביבה בטוחה' כולל מוצרי בטיחות למוסדות חינוך, מוצרי הנגשה, כפתורי נירוסטה, פסים מובילים, משטחי אזהרה, אביזרים לשירותי נכים ועוד.

החברה מתחייבת להעניק לכם את השירות והמוצרים הטובים ביותר. בטיחותי מעניקה ייעוץ והדרכה טלפונית מתוך שאיפה לזמינות, דיוק, יעילות, שקיפות ואמינות. אם צוות העובדים פספס שיחה מכם, ייעשה הכל על מנת לחזור אליכם במהירות רבה, כדי שתוכלו לסיים במהירות ובהצלחה את הנדרש מכם.

ביקור של נציג המכירות אצלכם

במידת הצורך נציג החברה יגיעו אליכם ללא עלות. נציגי החברה מקצועיים מאוד, מכירים את התקנים הרלוונטיים, וזמינים עבורכם לכל שאלה ובקשה. הקו המנחה הוא להתאים לכם את הפתרון הנכון שמתאים לכם.

משלוחים בכל רחבי הארץ

בטיחותי שולחת את מוצריה עם חברת שליחויות בכל רחבי הארץ באחריות מלאה ובמהירות האפשרית.

התקנה איכותית ובלתי מתפשרת ברמת גימור גבוהה

הנחיות החברה עבור צוותי ההתקנות מחמירות ביותר. הן ברמת הנראות והגימור של העבודה, הן ברמת העמידה בתקנים הנדרשים, וכלה בניקיון שמשאיר הצוות לאחר ביצוע העבודה.

החברה מתחייבת ושואפת לבצע התקנה ברמת גימור גבוהה ביותר, נקייה ועל פי התקנים הנדרשים.

שירות לקוחות מקצועי להבטחת שביעות הרצון שלכם

לחברת בטיחותי יש מוצרים מצוינים ומערך מקצועי ונהלים, המבטיחים לכם שקט אמיתי לאחר הרכישה/התקנה. החברה שואפת להעניק לשירות ואחריות מהימנים, מהירים ויעילים גם תקופה ארוכה לאחר הרכישה.

אחריות בטיחותי

אחריות חברת בטיחותי על המוצרים תהיה תקפה לתקופה של 12 חודשים מיום הרכישה/התקנה.

לפרטים נוספים על נגישות לנכים במקומות ציבוריים, לקבלת הכוונה מקצועית, ולמידע על מוצרי נגישות, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת בטיחותי בטלפון 03-7749951.

צור קשר